استفاده از دوربین ها شبکه در کجا مناسب تر است؟

دوربین تحت شبکه

استفاده از دوربین ها شبکه در کجا مناسب تر است؟

استفاده از دوربین ها شبکه در کجا مناسب تر است؟ دانستن جواب این سوال می تواند کمک شایانی به شما برای پیدا کردن یک سیستم مناسب و راهنمایی مشتریان بکند. باید بدانید که گرچه سیستم شبکه دارای قابلیت های بسیار بالایی نسبت به سیستم انالوگ است اما این استفاده از آن را همیشه منطقی نخواهد کرد.

در ادامه به شرایطی اشاره خواهیم کرد که استفاده از دوربین شبکه دارای توجیح بیشتری نسبت به دوربین انالوگ است:

1) مشتری محدودیت هزینه کمتری داشته باشد: حتا اگر پروژه دارای توجیه های دیگر نصب سیستم شبکه نبود در صورتی که مشتری محدودیت مالی کمتری داشت سعی کنید از دروبین های شبکه استفاده کنید. این دوربین ها می توانند به شما در ارائه کیفیت مناسبتر و خدمات بهتر کمک کنند.

2) مسافت های طولانی برای کابل کشی وجود دارد: در صورتی که فضای بزرگی با کابل کشی ها طولانی تر وجود دارد استفاده از سیستم شبکه می تواند هزینه های کابل کشی شما را به شدت کاهش دهد. استفاده از انتن های نانو اسیشن نیز در سیستم شبکه می تواند در مسافت های طولانی استفاده از کابل را حذف کند و صرفه جویی زیادی برای شما به وجود اورد.

3) نیاز به تغییرات پایه ای در آینده وجود دارد: در سیستم انالوگ ایجاد تغییراتی مثل جا به جا کردن اتاق کنترل دوربین ها دارای زحمت و هزینه بسیار بالایی است. در برخی موارد انجام چنین کاری کاملا غیر ممکن می شود. در مقابل در سیستم شبکه در صورتیکه بستر شبکه به طور مناسبی محاسبه شود امکان انجام هر گونه تغییرات برای شما وجود دارد. شما می توانید محل ضبط دوربین را به سادگی جابه جا کنید یا دوربین ها را از محلی به محل دیگر منتقل کنید.

4) نیاز به کیفیت تصویر بالایی وجود دارد: همانطور که قبلا هم گفته شد سیستم انالوگ دارای کیفیت تصویر محدود هستند. در صورت نیاز به دسترسی به کیفیت بالاتر بهترین راه حل استفاده از دوربین های شبکه است. این دوربین ها می توانند کیفیت های به مراتب بالاتر را برای شما ایجاد کنند. البته فراموش نکنید که استفاده از دوربین های شبکه چند مگا پیکسلی ممکن است هزینه های بالایی را نیز داشته باشد.

5) نویز زیادی در محل وجود دارد: گرچه با استفاده از کابل های باکیفیت و نصب مناسب سیستم انالوگ می تواند تاثیر نویز بر روی سیستم را کاهش داد اما نباید اسیب پذیری سیستم انالوگ نسبت به نویز را فراموش کنید. در صورتی که ریسک نویز بالایی در محل وجود داشت بهترین راه حل استفاده از دوربین های شبکه در محل است.

6) استفاده از نرم افزارهای پردازش تصویر مورد نیاز است: بیشتر نرم افزارهای پردازش تصویر رایج طوری ساخته شده اند که با بستر دوربین های شبکه بهترین خروجی را داشته باشند. حتا گاهی این نرم افزارها بر روی سیستم عامل دوربین های شبکه نصب می شوند و به صورت همزمان با دوربین به فروش می رسند.

7) بستر شبکه قوی در محل وجود دارد: در صورتیکه که در محل بستر شبکه قوی وجود دارد استفاده از دوربین شبکه می تواند هزینه های کابل کشی رابه طور جدی کاهش دهد و زمان نصب سیستم را نیز کم کند. در زمان نصب دوربین ها در یک شبکه همیشه به ترافیک شبکه نیز توجه داشته باشید چرا که حجم اطلاعات تصاویر دوربین مخصوصا اگر کیفیت ان بالا باشد می تواند ترافیک زیادی در شبکه ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *