تفاوت دوربین های شبکه (IP) با دوربین های آنالوگ :

تفاوت-دوربیم-آنالوگ-با-آی-پی

تفاوت دوربین های شبکه (IP) با دوربین های آنالوگ :

تفاوت دوربین های شبکه (IP) با دوربین های آنالوگ ؟ تفاوت اصلی و اولیه این دوربین ها در نوع خروجی دوربین است. در دوربین های انالوگ خروجی دوربین یک سیگنال آنالوگ است. این بدین معناست که تصاویر از طریق تغییرات در فرکانس انتقال پیدا می کنند.

در مقابل در دوربین های IP خروجی دوربین یک خروجی دیجیتال است. این بدین معناست که خروجی ترکیبی از کدهای 0 و 1 است.

باید بدانید که سیستم های انتقال دیجیتال نسبت به سیستم های انالوگ از توانایی های به مراتب بالاتری برخوردارند. حجم اطلاعات قابل انتقال در یک سیستم دیجیتال خیلی بالاتر است و سرعت سیستم دیجیتال نیز عملا با سیستم انالوگ قابل مقایسه نیست.

دلیل استفاده از اصطلاح دوربین شبکه پروتکل ارتباطی و انتقال تصاویر در این دوربین هاست. دوربین های شبکه دارای یک پورت خروجی از نوع LAN هستند که قابلیت اتصال به شبکه را داراست.

شاید کمی عجیب به نظر آید اما این دوربین ها در درون خود دارای یک سیستم عامل نیز هستند. زمانی که از سیستم عامل صحبت می شود الزاما به معنای چیزی شبیه به ویندوز نیست. سیستم عامل موجود در دوربین های شبکه یک سیستم عامل ساده است که وظیفه همسان سازی پروتکل های ارتباطی و انتقال اطلاعات در شبکه را بر عهده دارد.

مزایا و معایب دوربین های انالوگ و شبکه:

با پیشرفت های انجام شده در مسیر ساخت دوربین های شبکه امروز این دوربین ها تقریبا از همه نظر نسبت به دوربین های انالوگ دارای برتری هستند. تنها برتری اصلی دوربین های انالوگ سادگی و ارزان بودن آنهاست.

در پایین به تعدادی از این مزایا و معایب اشاره خواهیم کرد:

دوربین های انالوگ ساده هستند:

سادگی دوربین های انالوگ باعث شده که بازه بسیار بیشتری از شرکت ها قابلیت نصب این دوربین های داشته باشند. این باعث می شود که بیشتر شرکت های نصب کننده سیستم های مداربسته شما را به استفاده از این سیستم ترقیب کنند. این کار بیشتر به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی در مورد دوربین های شبکه توسط این شرکت ها می شود.

دوربین های انالوگ ارزان قیمت هستند:

همه ما می دانیم قیمت یک محصول می تواند چه وزنه سنگینی در انتخاب آن باشد. باید بدانید حتا ساده ترین و ارزان قیمت ترین دوربین های شبکه به هیچ عنوان از نظر هزینه با دوربین های انالوگ قابل مقایسه نیستند.

دوربین شبکه دارای تکنولوژی جدیدتری است:

تکونولوژی هر محصول دارای یک طول عمر است. به ویژه در زمینه تجهیزات الکترونیکی تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است. امروزه این تغییرات بیشتر در جهت گسترش دوربین های شبکه در حال حرکت است. این بدین معناست که پس از گذشت چندین سال دوربین های انالوگ از رده خارج شده و به صورت یک تکنولوژی قدیمی در خواهد امد.

دوربین های شبکه محدودیت کیفیت تصویر ندارند:

بعدها بیشتر در مورد محدودیت دوربین های انالوگ صحبت خواهیم کرد. یکی از مهمترین این محدودیت ها محدودیت کیفیت تصویر است.

از نظر کیفیت تصویر دوربین های انالوگ هرگز نمی توانند به کیفیتی بیش از 720 × 576 دستیابی داشته باشند. برای دستیابی به تفکیک پذیری های بالاتر هیچ روش مناسبی به جز استفاده از دوربین های شبکه وجود نخواهد داشت. دوربین های شبکه اما از نظر تئوری دارای هیچ محدودیت کیفیتی نیستند. امروزه دوربین های مداربسته دیجیتال با کیفیت های باورنکردنی هم ساخته می شوند.

سیستم شبکه انعطاف پذیری خیلی بالاتری دارد:

بستر شبکه قابلیت های بسیار بالایی را در نصب برای شما ایجاد می کند. اضافه کردن و جابه جایی دوربین ها و کنترلر کننده ی آنها در سیستم شبکه به اسانی صورت می گیرد. در مقابل سیستم انالوگ به صورت کلی قابلیت تغییر خیلی کمی دارد. به ویژه زمانی که سیستم مداربسته بزرگ باشد مبحث انعطاف پذیری از اهمیت بالایی برخوردار می شود.

هزینه های کابل کشی در مسافت های طولانی در سیستم شبکه کمتر است:

به علت ساختار کلی سیستم انالوگ در صورت زیاد بودن فاصله دوربین تا محل بازبینی هزینه های کابل کشی بسیار بالا خواهند بود. این هزینه های گاه به مراتب بالاتر از هزینه خود دوربین خواهند بود. این خصوصیت باعث می شود در مکان های وسیع استفاده از دوربین های شبکه به مراتب منطقی تر باشد.

نویز پذیری دوربین های شبکه کمتر است:

همانطور که گفته شد در سیستم انالوگ اطلاعات تصویر از طریق یک سیگنال منتقل می شود. باید بدانید که تجهیزات مختلف و سیستم های انتقال مانند کابل ها می توانند تاثیرات عمیقی بر روی این سیگنال داشته باشند. در مقایسه با سیستم انالوگ دوربین های دیجیتال و شبکه تاثیر پذیری خیلی کمتری از نویزهای محیطی دارند. پدیده نویز در کاربردهای صنعتی تر دوربین و زمانی که طول کابلها افزایش یابد اهمیت زیادی پیدا می کنند.

دوربین های شبکه قابل اعتماد تر هستند:

به علت تکنولوژی بالاتر ساخت دوربین های شبکه تعداد شرکت هایی که اقدام به ساخت این دوربین ها می کنند به مراتب محدودتر از شرکت های تولید کننده دوربین های انالوگ است. این به این معناست که این دوربین ها معمولا به وسیله شرکتهای معتبر ساخته می شوند و این دوربین های شبکه را قابل اعتمادتر از دوربین های انالوگ خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *