نکته  : با عنایت به هزینه های بالای این نوع انتقال ، قطعا این نوع انتقال صرفا برای امکان تجاری با چندین خط صرفه اقتصادی داشته و از نظر اقتصادی برای امکان مسکونی مقرون به صرفه نبوده ، بنابرین خواهشمند است در این خصوص تماس گیری نفرمائید .

اماکن مسکونی صرفا از مراکز مخابراتی پیگیر این موضوع بوده و این شرکت از نحوه این کار هیچ گونه اطلاعاتی در دست ندارد .

 



انتقال خط تلفن از طریق شبکه اینترنت  :

در هنگام جابجایی مکان فعالیت ، یکی از بزرگترین معضلات و دغدغه های بسیاری از شرکت ها و نهاد ها ، انتقال شماره های تلفن های تحت شبکه از محل قدیم به محل جدید است . این جابجایی در صورتی که صرفا در یک مرکز مخابراتی صورت پذیرد ، امکان حفظ شماره تلفن قدیمی وجود داشته و در غیر این صورت ، شماره تلفن تعویض خواهد شد .

این مهم برای شرکت هایی که تجارت آنها بر پایه تلفن استوار می باشد بسیار دردسرساز بوده و قطعا باعث از دست رفتن تعدادی از مشتریان آنها خواهد شد .

سوال اینجاست :

راه کار انتقال خط تلفن از طریق اینترنت چیست ؟

در حال حاضرخطوط تلفن موجود به سه دسته تقسیم می شوند :

1- تلفن های عادی 8 رقمی آنالوگ .

2- تلفن های 4 و 5 رقمی دیجیتال E1 .

3- تلفن های نسل جدید مبتنی بر اینترنت از قبیل سیپ ترانک ها  و یا سیپ فون ها.

بسته به اینکه خط تلفن شما کدام یکی از حالت های فوق باشد ، وضعیت می تواند متفاوت باشد .

در حالت سوم ، به علت استفاده از بستر اینترنت شرکت های واگذار کننده تلفن ، احتمال تغییر شماره تلفن در هنگام جابجایی ، تقریبا پایین است ( مگر از امکانات مخابرات و مراکز مخابراتی قدیمی دولتی استفاده فرمائید. این موضوع در شرکت های خصوصی اتفاق نمی افتد  ) .

در حالت های اول و دوم ، قطعا شماره تلفن شما در هنگام جابجایی از یک مکان به مکان دیگر ( خیابان و محله دیگر ، شهر دیگر و حتی کشوری دیگر ) تغییر خواهد کرد . در این حالت شما نیازمند به داشتن یک لینک خط ارتباطی (اعم از رادیو p2p ، اینترنت ، mpls مخابرات و …) بین مبدا و مقصد خواهید بود .  بعد از برقرای این ارتباط  با استفاده از تجهیزات و مبدل های voip شما قادر خواهید بود که شماره تلفن های خود را در مقصد نیز استفاده نمائید .

هزینه های انتقال خط تلفن از طریق اینترنت :

این هزینه ها شامل دو بخش است :

1 – هزینه خط لینک ارتباطی بین مبدا و مقصد که بسته به نوع خط مورد استفاده می تواند متفاوت باشد .

2- هزینه دو دستگاه گیتوی ویپ و دستمزد راه اندازی آنها.

بنر - تماس - با - ما

انتقال خط تلفن از طریق اینترنت 
انتقال خط تلفن از طریق اینترنت 

جمع بندی انتقال خط تلفن :

در بعضی از نقاط که امکان دریافت خط تلفن ثابت وجود ندارد تیم فنی آی تی شبکه با استفاده از تکنولوژی voip و از طریق بکارگیری Gateway در دو نقطه A,B  به راحتی خط های تلفن را از طریق اینترنت از  یک نقطه به نقطه دیگر انتقال میدهد و یا اینکه وقتی مخابرات قادر نیست خط تلفن را به دلیل نبود امکانات از یک نقطه به نقطه دیگر انتقال دهد در این حالت نیز تیم فنی آی تی شبکه با استفاده از تکنولوژی voip  قادر هست که خطوط تلفن را به هر نقطه از کشور و یا حتی جهان در بستر اینترنت انتقال دهد که با انجام این کار دیگر نگران ارتباطات تلفنی خود نمی باشید بخصوص برای مجموعه هایی که با شماره های خطوط تلفن برایشان اهمیت زیادی دارد .( برای مطالعه بیشتر درباره مودم adsl)

نکته آخر : با عنایت به هزینه های این نوع انتقال ، قطعا این نوع انتقال صرفا برای امکان تجاری صرفه اقتصادی داشته و از نظر اقتصادی برای امکان مسکونی مقرون به صرفه نمی باشد .