تجهیزات شبکه

سینی کابل های متحرک چطور می توانند استفاده از رک های دو طرفه را بهبود ببخشند

سینی کابل های متحرک چطور می توانند استفاده از رک های دو طرفه را بهبود ببخشند

سینی کابل های متحرک چطور می توانند استفاده از رک های دو طرفه را بهبود ببخشند

قابلیت نصب تجهیزات بیشتر بر روی رک های چهار طرفه همیشه یکی از مزیت های بزرگ این رک ها نسبت به رک ها دو طرفه بوده است، و رک های دو طرفه معمولا دارای یک محدودیت در امر جای دادن تجهیزات می باشند. اگر چه رک های دو طرفه برای برخی از کسب و کار ها بسیار مفید می باشند و وظیفه ی معمول و طبیعی خود را به خوبی انجام می دهند، اما برخی از اوقات برخی از مصرف کنندگان و کاربران نیاز های بیشتری دارند که باعث می شود این رک ها، به سینی کابل های متحرک نیاز پیدا کنند و در واقع تا حدی شخصی سازی شوند.

تنوع امکانات سینی کابل رک

هنگامی که بحث سینی های متحرک در میان باشد، گزینه ها و امکانات زیادی برای رک های دو طرفه وجود ندارد. با این حال، برخی از کمپانی های معروف در حوضه ی ساخت تجهیزات شبکه ای، نظیر  کمپانی RackSolutions، تواسنته اند سینی های متحرک مناسبی برای رک های دو طرفه طراحی کنند.

این سینی کابل متحرک مخصوص رک های دو طرفه به کاربران این قابلیت را می دهند تا تجهیزات خود را، به منظور سرویس رسانی و رسیدگی بهتر، از داخل رک بیرون بکشند. این سینی ها به تازگی مراحل طراحی را گذرانده اند، ولی با این حال می توانند بسیاری از تجهیزات الکترونیکی سبک وزن، مانند لپ تاپ ها و تجهیزات مخابراتی سبک وزن را بر روی خود به خوبی نگهدارند.

مطلب مرتبط : مشکلات مرسوم در اتاق سرور چیست

این سینی های متحرک مخصوص رک های دو طرفه، می توانند تجهیزاتی با عمق 10.3 اینچ را بر روی رک های دو طرفه سوار کنند. این سینی ها از فلز های با کیفیت و 16GA طراحی شده اند، که به آنها این امکان را می دهد تا وزنی برابر با 30 پوند (تقریبا برابر 13 کیلوگرم) را هنگامی که بر روی رک سوار هستند تحمل کنند.

نصب سینی کابل

این سینی ها را می توان در هر دو طرف رک های دو طرفه نصب کرد. غلتک هایی با دوام و با کیفیتی که بر روی این سینی کابل قرار گرفته است به آنها این امکان را می دهد تا به راحتی باز شده و گسترش پیدا کنند. پیچ های محکمی که بر روی این سینی های رک قرار گرفته اند، باعث می شوند تا به راحتی در هر مکانی قفل شوند. علاوه بر این موارد، این سینی ها بسیار تطبیق پذیر هستند و همین امر باعث می شود تا این رک ها به راحتی بر روی هر نوع رک دو طرفه ای نصب و سوار شوند.

کمپانی رک سلوشن پیش از این نیز همچین محصولی  با نام سینی رک دو طرفه ی دوگانه طراحی کرده بود، که با این نسخه از محصول تفاوت بسزایی دارد. تفاوت اصلی آن نیز این است که این سینی دو طرفه یا دو لبه است، که کاربران را ممکن می سازد تا تجهیزات خود را بر روی هر دو طرف آن قرار دهند. هر دو طرف سینی قابلیت این را دارند تا به صورت مجزا از دیگری به بیرون بیایند. از آنجایی که این سینی کابل دو لبه هستند، مرکز این سینی ها بر روی رک سوار می شوند. همچنین، بر خلاف دیگر سینی کابل ها، این سینی ها از غلتک استفاده نمی کنند و لبه های آن به داخل خود سینی کابل جمع می شود و در آن قرار می گیرد. همین امر باعث می شود تا از پیچ های کمتری در آن استفاده شود.

نوشته های مرتبط