رک 4 یونیت - آی تی شبکه
فهرست مطالب

 رک 4 یونیت عمق 35 ،40 و 45

رک های این شرکت مورد استفاده بسیاری از شرکت های می باشد . رک ها دیواری تولیدی این شرکت در ابعاد 4 یونیت تا 9 یونیت و  در عمق های 35 ، 40 و 45 سانت عرضه می شود  .

در هنگام خرید رک 4 یونیت دقت فرمائید ، چنانکه این رک برای نگهداری تجهیزات دوربین مدار بسته استفاده می شود از رک های دیواری عمق 35 و در غیر اینصورت از عمق بالای 40 استفاده فرمائید .

رک های 4 یونیت به دو صورت تولید می شوند ، و شما با توجه به نیاز خود می توانید تهیه فرمائید

    1.  یک سره و فقط با یه درب ، این درب نیز می تواند شیش های و یا فلزی باشد . 

    2. چند دره ، که معمولا از 3 یا 4 درب استفاده میشود . 

کولینک در رک های 4 یونیت

با عنایت به کوچک بودن این نوع از رک ها ، معمولا از فن برای خنک کردن فضای داخل رک استفاده نمی شود و عملا فاقد هر نوع سیستم سرمایش است ، بنابرین قبل از تهیه دستگاه مورد نیاز خود از ، نیاز واقعی خود مطمین شوید ، و در صورت نیاز به فن حتما به بخش فروش مهم بودن این امر را یادآور شوید .

عرض رک های دیواری

رک های دیواری دارای دو عرض 56 سانت و کمتر از آن هستند . عرض 56 سانت برای تجهیزات شبکه کاربرد داشته و رک های کوچکتر برای نگهداری تجهیزات دوربین استفاده می شود .

وزن رک دیواری

ضخامت این رک ها به صورت استاندارد 0.8 میل است  ، ضخامت ورق کمتر از این عملا  غیر قابل استفاده در طولانی مدت بوده و ضخامت بیشتر ورق نیز باعث افزایش وزن رک و عدم تعادل رک روی دیوار خواهد بود . بنابرین به شما توصیه می کنیم از رک های با ضخامت ورق 0.8 میل استفاده نمایید .

 

دلیل خرید رک 4 یونیت عمق 35 ،40 و 45 

1- مدیریت کابل ها و تجهیزات . 
2-گردش هوای بهینه و استفاده از سیستم کولینگ رک برای کاهش دمای تجهیزات داخل رک مانند : سوئیچ شبکه و کارکرد صحیح این تجهیزات .
3- بالا بردن سطح امنیت  و دور از دسترس قرار دادن تجهیزات از افراد غیر مرتبط .
4 – محافظت و نگهداری از تجهیزات شبکه به شکل بهینه تر به جهت صدمه ندیدن این تجهیزات گران بها .
رک 4 - یونیت - آی - تی - شبکه
رک دیواری - آی تی شبکه

رک 4 یونیت چیست؟

رک 4 یونیت از جمله رک‌های بسیار جمع و جور است که می‌تواند حتی در شلوغ‌ترین اتاق‌ها نیز به راحتی نصب شده و از تجهیزات شما محافظت نماید. برای اینکه بدانیم رک 4 یونیت چیست  و چه ویژگی‌هایی دارد می‌بایست نیم نگاهی به معنا و کاربرد رک بیندازیم.

رک همانند یک کمد است که معمولاً از جنس فلز ساخته می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از این کمد تجهیزات شبکه از جمله استوریج، سوئیچ روتر و … را در یک محیط کاملاً امن قرار دهید. یک رک مناسب علاوه بر حفاظت فیزیکی و جلوگیری از رسیدن آسیب به تجهیزات داخل خود، مزایای بسیار دیگری را نیز در اختیار شما خواهد گذاشت.

رک 4 یونیت یکی از انتخاب های همیشگی اجرای پسیو شبکه کاران و کاربرانی است که میخواهند از یک یا چند قطعه الکترونیکی محافظت کنند.

همانطور که اشاره کردیم رک 4 یونیت دیواری از جمله محصولات بسیار پر طرفدار میان تلفن های تحت شبکه کاران است. اندازه بسیار مناسب آن در کنار قیمت مناسب آن را تبدیل به یکی از پرکاربردترین رک‌های موجود در بازار کرده است. اما کلمه یونیت یا همان Unit چیست؟

 یونیت مهم‌ترین فاکتور شما در زمان خرید یک رک شبکه است. این فاکتور که  با حرف U یا Rack Unit مشخص می‌شود اندازه حدودی رک را مشخص می‌کند. هرچه عدد U بالاتر باشد شما می‌توانید قطعات بیشتری را درون Rack جای دهید. نمونه مورد بحث ما یا همان رک 4 یونیت به علت اندازه کوچک تنها در مدل دیواری تولید می‌شود و نمونه ایستاده آن تولید نمی‌شود.

رک‌های 4 یونیت بیشتر برای محافظت از تجهیزات رک DVR یا تجهیزات Edge استفاده می‌شود اما به علت اندازه بسیار مناسب آن هرگونه تجهیزاتی را می‌توان در آن قرارداد. در جایی که نیاز به حفاظت از یک قطعه الکترونیکی باشد این رک می‌تواند استفاده بسیار زیادی داشته باشد.

رک دیواری 4 یونیت

همانطور که اشاره کردیم رک دیواری 4 یونیت تنها مدلی است که می‌توانید در بازار پیدا کنید. اگر به دنبال رک ایستاده هستید می‌بایست نگاهی به رک‌های 12 یونیت به بالا داشته باشید. رک دیواری به وسیله ریل یا پیچ‌های اتصال به دیوار متصل می‌شود. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد رک‌های دیواری اشغال فضای بسیار کمتر نسبت به مدل ایستاده است. اندازه کوچک و مناسب یک رک 4 یونیت این امکان را برای شما فراهم می‌کند که آن را به راحتی حتی به دیوارهای جدا کننده نیز متصل نمایید. اگر شما نیز با محدودیت بودجه یا فضا روبرو هستید خرید یک رک 4 یونیت دیواری می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

بنر- تماس -با ما

رک 4 - یونیت - آی - تی - شبکه

همانطور که اشاره کردیم رک‌های دیواری معمولاً در ارتفاع‌های 4، 6، 8 و 9 یونیت و عمق 35، 45 و 60  سانتی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در بسیاری از مدل‌های رک دیواری 4 یونیت، به علت نوع استفاده و سبکی آن ویژگی چرخش کل رک و دسترسی به تجهیزات از قسمت پشتی وجود دارد. این ویژگی این امکان  چرخش 100 درجه را  در اختیار شما خواهد گذاشت.

با استفاده از این ویژگی، جهت انجام تنظیمات نرم افزاری یا سخت افزاری نیازی به بیرون آوردن تجهیزات داخل رک نیست. همانطور که میدانید بسیاری از تجهیزات شبکه همچون روتر و سوئیچ  نیاز به انجام تنظیمات سخت افزاری و نرم افزاری به صورت دوره ای دارند.

 به همین علت اگر بخواهید برای تنظیم ده‌ها روتر چندین رک را باز کرده و همه تجهیزات را از داخل رک بیرون بیاورید قطعاً از کار خود استعفا خواهید داد! اینجاست که قابلیت دسترسی به تجهیزات داخل رک با چرخاندن کل رک 4 یونیت دیواری این امکان را به شما می‌دهد که به سرعت تنظیمات یا تغییرات مورد نظر خود را بر روی تجهیزات خود اعمال کنید.

بنر - تماس - با - ما

قیمت رک دیواری 4 یونیت؟

قطعاً قیمت یک رک 4 یونیت به فاکتورهای متعددی بستگی خواهد داشت. هرچند که این رک‌ها به علت اندازه کوچک‌تر قیمت مناسبتری را نسبت به دیگر رک‌ها ایستاده دارد. اما همچنان می‌توانید با اضافه کردن چندین ماژول یا استفاده از ویژگی‌های خاص ظاهری همچون نوار LED قیمت آن را دستخوش تغییرات کنید.

 طور معمول رک‌های دیواری قیمت پایین‌تری نسبت به مدل ایستاده دارند  و رک 4 یونیت دیواری نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما همانطور که اشاره کردیم این موضوع نیز می‌تواند تحت تاثیر المان‌هایی همچون، قیمت، نوع متریال استفاده شده در ساخت رک و وجود ماژول‌های اضافه همچون یو پی اس، لایت یونیت، بلنک ماژول و … دستخوش تغییرات شود.

رک 4 - یونیت - آی - تی - شبکه

رک‌های دیواری همچون رک 4 یونیت توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید می‌شود. همانطور که میدانید مشخصات رک دیواری هر برند با برند دیگر متفاوت است. همین موضوع نیز می‌تواند بر روی قیمت تمام شده آن تاثیر گذار باشد.

هرچند برخی مشخصات  همچون مشخصات فنی و اندازه‌ها برای اغلب این برندها ثابت هستند اما متریال استفاده شده در آنها و نحوه قرارگیری شاسی و اتصالات آن از جمله مواردی هستند که از برند تا برند متفاوت بوده و همین موضوع نیز قیمت آن را دستخوش تغییرات خواهد کرد. رک دیواری با عمق‌های ۳۰ و ۴۰ و ۴۵ و ۶۰ سانتی‌متر و در اندازه‌های ۲ و ۴ و ۶ و ۹ و ۱۲ و ۱۵ یونیت طراحی و تولید می‌شود که دست شما را برای انتخاب یک رک مناسب با نیاز و محدودیت‌ها خود باز خواهد گذاشت.

رک دیواری 4 یونیت و انواع آن

همان‌طور که اشاره کردیم رک 4 یونیت چون از نظر اندازه و ابعاد بسیار کوچک است تنها در مدل دیواری تولید و به بازار عرضه می‌شود. هرچند اگر دوست دارید می‌توانید این رک را بر روی زمین قرار دهید اما قطعاً این کار صحیح نخواهد بود. اما همچون دیگر محصولات موجود در بازار، رک دیواری نیز خود می‌تواند در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار گیرد. مهم‌ترین فکتوری که شما می‌بایست در زمان خرید یک رک 4 یونیت به آن توجه کنید قابل چرخش یا ثابت بودن رک مورد نظر شماست.

همانطور که به آن اشاره کردیم رک‌های دیواری در دو مدل تک بخشی و دوبخشی طراحی و عرضه می‌شوند که شما می‌بایست با توجه به نیاز خود انتخاب صحیحی را داشته باشید. هرچند که داشتن ویژگی های اضافه هیچگاه بیهوده نخواهد بود. اما به هر حال نسخه تک بخشی همان‌طور که از نامش مشخص است کاملاً ثابت است، یک بخش بیشتر ندارد و دسترسی به تجهیزات داخل آن تنها به وسیله درب آن امکان پذیر است. همچنین برای ایجاد تغییر در میان اتصالات پشتی تجهیزات می‌بایست یا از یک سینی متحرک استفاده کنید.

بنر- تماس -با ما

 یا تجهیزات خود را بیرون آورده و پس از ایجاد تغییرات مجدداً به داخل رک hpi برگردانید. رک تک بخشی علاوه بر دربی در قسمت روبرویی خود دارد، مکان‌های مشخصی نیز برای ورود و خروج کابل‌ها  در آن تعبیه شده است که کار شما را از این نظر راحت خواهد کرد.

 نمونه دوبخشی یا 2 سکشن آن امکان چرخش رک دیواری برای دسترسی به پشت آن را برای شما به ارمغان خواهد آورد. این قابلیت چرخش این امکان را به شما خواهد داد که با باز کردن دربی که در قسمت پشتی رک 4 یونیت دو بخشی قرار گرفته است، بدون بیرون آوردن تجهیزات همچون مدل قبلی نسبت به ایجاد تغییرات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری مورد نیاز اقدام فرمایید.

 همان‌طور که به آن اشاره کردیم کاربری این دو مانند نامشان مشخص است، اما این به این معنا نیست که انتخاب اشتباهی در این زمینه وجود دارد. بلکه اگر می‌توانید هزینه یک رک متحرک را پرداخت کنید انتخاب آن معقولانه تر خواهد بود. در مکان‌هایی که احتیاج به ایجاد تغییرات متعدد وجود دارد، استفاده از رک Double section بسیار محبوب‌تر است و دلیل آن نیز کاملاً واضح است.

همان‌طور که اشاره کردیم مدیر قیمت کابل شبکه می‌تواند به‌وسیله این ویژگی بدون بیرون آوردن تجهیزات نسبت به انجام تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اقدام کند. اما در مکان‌هایی که نیازی ندارید تنظیماتی را ایجاد کنید همچون نگهداری از تجهیزات DVR استفاده از یک رک ثابت می‌تواند انتخاب مناسبتری باشد.

ابعاد رک 4 یونیت

همانطور که از نام یک رک 4 یونیت پیداست، نباید انتظار قابلیت قرارگیری چندین روتر و سویچ را در این رک کوچک داشته باشید. یک رک 4 یونیت استاندارد در ابعادی همچون 25x35x35 تولید و عرضه می‌شود. اما این اندازه ممکن است از برند تا برند متفاوت باشد.

همانطور که اشاره کردیم اندازه کلی یک رک با علامت U یا همان یونیت که معیار ارتفاع است مشخص خواهد شد. هر یونیت حدوداً 5 سانتی متر است که می‌تواند برند تا برند یا حتی مدل به مدل متفاوت باشد. عمق یک رک اما به انتخاب شما بستگی دارد. رک‌های دیواری کوچک همچون رک 4 یونیت بیشتر در عمق‌های کوچک همچون 35 سانتی متر تولید می‌شود اما قطعاً می‌توانید مدل‌های 60 سانتی متر را نیز در بازار پیدا کنید.( برای مطاله بیشتر درباره راه اندازی شبکه کامپیوتر )

رک 4 - یونیت - آی - تی - شبکه

رک 4 یونیت دیواری با این اندازه کوچک معمولاً برای محافظت از تجهیزات نظارتی همچون  دستگاه DVR آداپتور مرکزی، سوئیچ، روتر و … بکار می‌رود. طعا این تجهیزات حساس بوده و وجود گرد و غبار، رطوبت و البته صدمات فیزیکی می‌توانند صدمات جبران ناپذیری را ایجاد کند. از نظر بصری نیز قرار دادن تجهیزات دوربین مداربسته و … درون یک جعبه شیک و محکم می‌تواند حس اعتماد بیشتری را در شما و یا کارفرمای شما ایجاد نماید. اما مهم‌ترین مزیت در این مورد امنیت بیشتر تجهیزات ثبت تصویر است. قطعاً اگر دستگاه‌های متصل به دوربین دیجیتال شما  کاملاً در دسترس باشند هر کسی می‌تواند در آن اختلال ایجاد کرده و شما را دچار دردسر کند.

سوالات متداول رک 4 یونیت

رک 4 یونیت از جمله رک‌های بسیار جمع و جور است که می‌تواند حتی در شلوغ‌ترین اتاق‌ها نیز به راحتی نصب شده و از تجهیزات شما محافظت نماید. برای اینکه بدانیم رک 4 یونیت چیست  و چه ویژگی‌هایی دارد می‌بایست نیم نگاهی به معنا و کاربرد رک بیندازیم.

رک همانند یک کمد است که معمولاً از جنس فلز ساخته می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از این کمد تجهیزات شبکه از جمله استوریج، سوئیچ روتر و … را در یک محیط کاملاً امن قرار دهید. یک رک مناسب علاوه بر حفاظت فیزیکی و جلوگیری از رسیدن آسیب به تجهیزات داخل خود، مزایای بسیار دیگری را نیز در اختیار شما خواهد گذاشت.

رک 4 یونیت دیواری با این اندازه کوچک معمولاً برای محافظت از تجهیزات نظارتی همچون  دستگاه DVR آداپتور مرکزی، سوئیچ، روتر و … بکار می‌رود. طعا این تجهیزات حساس بوده و وجود گرد و غبار، رطوبت و البته صدمات فیزیکی می‌توانند صدمات جبران ناپذیری را ایجاد کند. از نظر بصری نیز قرار دادن تجهیزات دوربین مداربسته و … درون یک جعبه شیک و محکم می‌تواند حس اعتماد بیشتری را در شما و یا کارفرمای شما ایجاد نماید. اما مهم‌ترین مزیت در این مورد امنیت بیشتر تجهیزات ثبت تصویر است. قطعاً اگر دستگاه‌های متصل به دوربین دیجیتال شما  کاملاً در دسترس باشند هر کسی می‌تواند در آن اختلال ایجاد کرده و شما را دچار دردسر کند.

همان‌طور که اشاره کردیم رک 4 یونیت چون از نظر اندازه و ابعاد بسیار کوچک است تنها در مدل دیواری تولید و به بازار عرضه می‌شود. هرچند اگر دوست دارید می‌توانید این رک را بر روی زمین قرار دهید اما قطعاً این کار صحیح نخواهد بود. اما همچون دیگر محصولات موجود در بازار، رک دیواری نیز خود می‌تواند در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار گیرد. مهم‌ترین فکتوری که شما می‌بایست در زمان خرید یک رک 4 یونیت به آن توجه کنید قابل چرخش یا ثابت بودن رک مورد نظر شماست.