الزامات داشتن دوربین مداربسته

الزامات داشتن دوربین مداربسته

الزامات داشتن دوربین مداربسته :

الزامات داشتن دوربین مدار بسته ؟ چرا نیاز به نصب دوربین مدار بسته  داریم ؟ چرا باید  کلی هزینه کنیم  در حالی که هیچ نیازی به دوربین نداریم ؟  مگر ما چه چیز با ارزشی در محل کار یا منزلمان داریم که دوربین نصب کنیم  ؟

و کلی سوال دیگر … . اما به واقع  چرا نیازی به این هزینه کردن ( بخوانیم سرمایه گذاری ) داریم ؟

14 مورد از ويژگي‌هاي دوربین مدار بسته برای توجيه سرمايه گذاري به شرح ذیل است :

1- ترساندن مجرمين از انجام اعمال مجرمانه  :

اولين و مهمترين مزيت استفاده از  دوربین مدار بسته ترساندن مجرمين از انجام جرم است.

دوربین مدار بسته‌هايي كه در محل‌هاي مناسب نصب شده باشند، مجرم احتمالي را بر آن مي دارد تا از انجام جرم دست بردارد و محل ديگري كه ضريب امنيتي پايين تري دارد را براي انجام جرم انتخاب نمايد.

2- جلوگيري از سرقت :

طبق مطالعات انجام شده در صنايع كوچك و متوسط ، اين مشاغل بطور ميانگين سالانه ميليون ها تومان  به دليل سرقت متضرر مي شوند كه  با توجه به حجم و ابعاد  بسياري از كالا ها  امكان جابجايي محصولات به سرقت رفته به آساني ممكن  بوده و احتمال خطر سرقت‌هاي دروني و بيروني به سرعت در حال افزايش است.

نتايج مطالعات انجام شده  ثابت مي كند  كه استفاده از يك سيستم دوربین مدار بسته به راحتي اين آمار را به نصف كاهش مي دهد.

3- افزايش بهره وري :

بهره وري نيروي كار بزرگترين دغدغه اي است كه امروزه تجارت و صنعت با آن مواجه است.

سيستم‌هاي نظارت تصويري كمك مي كنند تا حتي در هنگامي كه شما (بعنوان مدير مجموعه) در محل حضور نداريد، افراد بهترين رفتار كاري را از خود نشان دهند و همچنين به مديران اين امكان را مي دهد تا عادات و رفتار‌هاي كاري را بصورت دوره اي و در زمانهاي معين مشاهده و بررسي كنند.

4- كاهش  رفتار هاي  زننده  در محيط كار :

استفاده از سيستم دوربين  مدار بسته  در محيط كار  باعث مي شود  كه افراد بهترين رفتار كاري را از خود نشان داده  و همچنين به مديران اين امكان را مي دهد تا عادات و رفتار‌هاي ناهنجار  پرسنل و در برخي موارد غير منطبق با شئونات  (كاري و اسلامي  ) را اصلاح و تحت كنترل خود در آورند .

5- كاهش مسئوليت و بدهي :

بسياري از مجرمين به دنبال كسب سود از طريق ايجاد ادعاهاي دروغين عليه شركت‌ها مي باشند. بدون داشتن شواهد براي دفاع از خود مسئولين اين شركت‌ها  ( واحد هاي  تجاري ) ممكن است گاها محكوم به پرداخت هزينه‌هاي گزافي شوند. دوربین مدار بسته راهي موثر براي جلوگيري از اين وقايع به شمار رفته و عليه چنين ادعاهايي مفيد خواهد بود.

(به ياد داشته باشيد كه بسياري از دادخواست‌ها توسط كاركناني به اثبات مي رسند كه رويدادي را در خارج از محدوده نظارت تصويري شما گزارش مي كنند. توصيه مي شود كه علاوه بر دوربین مدار بسته‌هايي كه بصورت آشكار نصب مي شوند، دوربین مدار بسته‌هايي نيز بصورت ناپيدا و مخفي از ديد افراد نصب شود تا افراد مكان امني را براي تجمعات و يا انجام جرم پيدا نكنند و در هر نقطه قابل رويت باشند)  .

يادآوري مي گردد ، در كنار تصاوير اين دوربين ها ، مي توان  مكالمات انجام شده در محيط پيرامون را نيز  براي بهره برداري  هاي آتي ضبط كرد .

6- محافظت از اطلاعات:

رقباي شما همواره حاضرند هزينه‌هاي بالايي را براي اشراف وآگاهي از اسرار شركت شما بپردازند. دوربين‌هايي كه با استراتژي دقيق نصب شده باشند از دسترسي آنها و همچنين قصد آنها براي سرقت اطلاعات شما جلوگيري مي كنند.

7- شناسايي بهتر مشتريان:

بسياري از مشاغل كوچك از سيستم نظارت تصويري خود بمنظور مطالعه عادات مشتري‌هايشان، بهينه سازي مسير‌هاي تردد در فروشگاه، تغيير مكان مناسب محصولات و اطمينان از عادات مثبت مشتري استفاده مي كنند . در همه حال فرمول مديريت موفق  فراموش نشود :

(كاركنان موثرتر+ فروش افزايش يافته + رضايت بيشتر مشتريان = يك مدير موفق)

8- ساده سازي عمليات:

نظارت تصويري معمولاً در كارخانجات، اماكن توليدي و اجرايي جهت مشاهده و نظارت تجهيزات و شناسايي سريع مشكلات كه ممكن است تأخيرات يا دشواريهايي را براي روند توليد بهمراه داشته باشد، به كار مي رود.

همچنين بعنوان چشم بيداري براي ايجاد تأثير مثبت در روند توليد و حصول اطمينان از تجهيز مناسب عوامل توليد در محيط كار به كار مي رود.

9- معتبر ساختن آلارم‌ها :

صاحبان مشاغل و مديران تمايل ندارند تا چندين ساعت از استراحت خود را وقف پاسخگويي به آلارم‌هاي اشتباهي كه در محيط كار بوجود آمده بنمايند. بوسيله يك سيستم ويدئويي شبكه اي، معتبر سازي چنين آلارم‌هايي تنها يك كليك موس است و آنگاه مي توان به استراحت، تفريح و يا مسافرت پرداخت!

10- آرامش خاطر:

مديران مشاغل و صاحبان منازل در نهايت هر امر به دنبال آرامش خاطري هستند كه در نتيجه محافظت از دارايي‌هايشان و تأمين محيط امن و مطمئن براي كاركنان، دوستان و خانواده شان به دست مي آيد.

و اينكه در هنگام وقوع حوادث احتمالي قادر باشند تا فرد يا افراد متخلف و مقصر را به مراجع قضايي معرفي كنند. تحقق اين امر تنها توسط يك سيستم نظارت تصويري ميسر خواهد شد.

11- مديريت از راه دور:

بسياري از سيستم‌هاي امنيتي تصويري مجهز به نرم افزار‌هايي هستند كه قادرند تاسيسات و اماكن متعددي را از يك نقطه رؤيت كنند. چنين قابليتي هزينه تجهيزات و و هزينه‌هاي اضافي مديريتي شما را بطور قابل ملاحظه اي كاهش داده و به مديران اين امكان را مي دهد تا علي رغم درگيري‌هاي زماني و مكاني بر كل محيط كار خود نظارت نمايند.

12- ايجاد پرستيژ كاري:

نصب يك سيستم دوربین مدار بسته در محل كار و منزل شما چيزي است كه مايه مباهات شما خواهد بود و وجهه شما را نزد دوستان، خانواده، كاركنان و مشتريانتان تغيير خواهد داد.

آنها نيز همانند شما از توانايي شما براي نظارت منزل يا محل كارتان از راه دور كه از سراسر جهان نيز قابل دسترسي است، متحير خواهند شد!

13-  نظارت تصاوير به صورت آن لاين ( زنده ) بر روي گوشي خود  :

با استفاده  از يك خط اينترنت  و با امكاناتي كه شركت سرويس دهنده اينترنت شما ارائه مي كند ، به راحتي مي توانيد تصاوير  دوربين ها را  از هر كجاي دنيا  روي گوشي  و يا دستگاه هوشمند خود رويت فرمائيد .

14-  مشاهده  تصاوير دوربين هاي مدار بسته به صورت زنده بر روي  تلويزيون  هاي خانگي به عنوان يك كانال تلويزيوني :

در مجتمع هاي مسكوني  و تجاري كه  مجهز به سيستم آنتن مركزي مي باشند  ، به راحتي و با اضافه كردن  قطعاتي  مي توان خروجي دوربين ها را در تمامي واحد ها  به صورت زنده و از طريق تلويزيون  خانگي و  مانند يك كانال  تلويزيوني مشاهده كرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *