تجهیزات شبکه

مشکلات مرسوم در اتاق سرور چیست ؟

مشکلات مرسوم اتاق سرور

مشکلات مرسوم در اتاق سرور

هنگامی که صحبت از امنیت شبکه ی کسب و کار شما در میان باشد، بسیاری از افراد معمولا به ویروس ها، دزدیده شدن اطلاعات، هک شدن و اکثرا مشکلات و تحدید های مجازی فکر می کنند. اگر چه این خطرات مجازی می توانند خطرات بزرگ و جدی باشند، اما هیچ فایروالی در دنیا وجود ندارد که بتواند در برابر مشکلات فیزیکی که ممکن است برای تجهیزات و سخت افزار های شما به وجود بیایند مقاومت کند.

خطرات و مشکلات فیزیکی می توانند باعث آسیب دیدن تجهیزات شوند، باعث شوند تا تجهیزات شما خاموش شوند، کیفیت عملکرد آنها کاهش پیدا کند و حتی گاهی ممکن است باعث شوند تا تجهیزات شما سوخته و نابود شوند.

شناسایی نکردن این خطرات و مشکلات ضعفی است که بیشتر کمپانی های بزرگ و کوچک در هنگام مراقبت از اتاق سرور خود به آن توجهی نمی کنند، درحالی که شناسایی، بررسی و رفع این عوامل می تواند بسیار حیاتی و ضروری باشد. در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه آن می باشید، ما قصد داریم تا به برخی از این مشکلات پرداخته پرداخته و به شما کمک کنیم تا شاید طول عمر تجهیزات خود را افزایش دهید و از آنها بهتر استفاده کنید.  این مشکلات شامل موارد زیر می باشند:

افزایش دما

افزایش بیش از حد دما مهم ترین خطر محیطی است که می تواند تجهیزات کامپیوتری شما را تحدید کند. تعداد بسیار زیادی از سرور ها به دلیل عدم مدیریت دمای محیط دچار مشکل و حتی سوختگی می شوند. به طور کلی، دمای اتاقی که سرور های شما در آن قرار دارند یا همان اتاق سرور باید معادل 20 الی 25 درجه ی سانتی گراد باشد تا سرور های شما بتوانند به درستی عمل کنند.

یکی از مسائلی که باید حتما به آن توجه کنید این است که هوای گرم و هوای سرد را جدا از یکدیگر نگه دارید. ابزار هایی که می توان به شما در مدیریت این امر کمک کنند، رک های دارای سیستم تحویه هوا، یا رک هایی هستند که دارای سوراخ بوده و می توانند جریان هوا را از خود عبور دهند.

رطوبت

یکی دیگر از مسائلی که می تواند آسیب های زیادی به تجهیزات شما وارد کند، میزان رطوبت محیط می باشد. به طور کلی، در یک اتاق سرور یا دیتا سنتر، میزان رطوبت هوا باید میان 45 تا 55 درصد باشد. در صورتی که میزان رطوبت بیش از حد بالا باشد، ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی نظیر زنگ زدگی، خوردگی و اتصال در قطعات شود. همچنین رطوبت بسیار پایین نیز می تواند مشکل ساز باشد، چرا که محیط بسیار خشک می تواند باعث نا رسایی برق شود که می تواند در اتاث سرور اختلال ایجاد کند.

مقالات مرتبط : برخی از معایب تلفن های تحت شبکه VOIP

لرزش

لرزش یکی از مشکلاتی است که می تواند اجزایی که برای کار شما حیاتی هستند را با مشکل مواجه کند. لرزش ها همچنین می توانند هارد درایو های شما را به طور مداوم به لرزه در آورند، و می دانید که حتی کوچک ترین اشکل در دیتا های شما می تواند باعث نابودی آنها شود. لرزش زمانی به وجود می آید که سرور شما بیش از حد نزدیک دیوار یا راهرو باشد. افرادی که گذر می کنند، دستگاه هایی که کار می کنند یا حتی وسایل نقلیه ای که آن طرف دیوار عبور می کنند می توانند باعث حرکت تجهیزات شما شوند.

مدیریت ضعیف کابل ها و سیم ها

تعداد تجهیزات زیاد در رک ها می تواند به معنای تعداد زیادی سیم و کابل در آن باشد، و همچنین مدیریت نامناسب کابل ها می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شود. هنگامی که کابل های شما به درستی مدیریت نشوند، ممکن است در معرض خطراتی نظیر شکستگی یا له شدگی شوند و عملکرد تجهیزات شما را به کلی مختل کنند.

نوشته های مرتبط