تجهیزات ویپ

دلایل استفاده و انتخاب تلفن تحت شبکه

دلایل انتخاب تلفن تحت شبکه

دلایل انتخاب تلفن تحت شبکه

تلفن های تحت شبکه یا (Voice-over-IP) که به اختصار به آن VoIP می گویند، هنگامی که در اواخر دهه 1990 و اوایل 2000 معرفی شدند، توانستند انقلاب عظیمی در حوضه ارتباطات تلفنی به وجود بیاورند. این تلفن ها که از ابتدا به عنوان رقیبی برای تلفن های سیمی شناخته می شدند، قابلیت های بسیار فراتری از آنها داشته اند و برقراری تماس را برای بسیاری از افراد، خصوصا برای کسب و کار ها آسان تر کرده اند.

تلفن تحت شبکه چیست؟

تلفن تحت شبکه اساسا همانطور که از نامش پیداست، یک نوع سرویس تلفنی و ارتباطی می باشد. بسیاری از افراد تلفن های تحت شبکه را به عنوان جایگزینی برای تلفن های معمولی می شناسند که تا حدی نیز همینطور می باشد. اما این تلفن ها بسیار بیشتر از صرفا یک جایگزین برای تلفن های سنتی هستند.

تلفن تحت شبکه، به طور کلی به یک نوع سرویس تصویری یا صوتی که از طریق اینترنت فراهم می شود اشاره دارد. این صرفا یک محصول یا خدمات خاص نیست. با استفاده از تلفن های تحت شبکه، شما نه تنها می تواند خدمات تلفن ها و تماس های صوتی را، از جمله انتظار برای تماس، تماس های کنفرانسی و چند نفره و غیره را دریافت کنید، بلکه می توانید خدمات تماس های تصویری نظیر تماس های تصویری چند نفره و تک نفره و همچنین خدمات پیغام گیری را نیز در دست داشته باشید.

مزایای استفاده از تلفن تحت شبکه

همانطور که اشاره شد، تلفن های تحت شبکه می توانند امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار دهند که برخی از این امکانات در تلفن های معمولی و سنتی امکان پذیر نمی باشد. در این قسمت، تنها بخشی از مزایای استفاده از تلفن های تحت شبکه را برای شما شرح خواهیم داد. این مزایا شامل موارد زیر می باشند:

  • زیر ساخت ارزان تر. در مقایسه با خطوط تلفنی عادی یا خطوط فیبر نوری که گاها هزینه های زیادی برای اتصال اینترنت را در بر می گیرند، تلفن های تحت شبکه تا حد زیادی هزینه های شما را کاهش خواهند داد.
  • عدم نیاز به شبکه ی خاص. تلفن های تحت شبکه برای پیکربندی و مورد استفاده قرار گرفتن، به هیچگونه شبکه ی خاصی نیاز ندارند، بنا بر این شما می توانید آن را به هر شبکه ای، بدون نیاز به تنظیمات خاص متصل کنید.
  • قابلیت حمل. بر خلاف تلفن های معمولی و سنتی، شما می توانید در هر نقطه ای که هستنید، تنها با داشتن یک اینترنت با سرعت مناسب، تماس های تلفنی خود را برقرار کرده و ارتباطات خود را با افراد مورد نیاز حفظ کنید.

معایب استفاده از تلفن های تحت شبکه

علی رغم مزایای بسیاری که تلفن های تحت شبکه آنها را شامل می شوند، این تلفن ها دارای معایبی نیز هستند. در اینجا ما لیستی از معایب اصلی استفاده از تکنولوژی تلفن های هوشمند را قرار داده ایم. به طور خلاصه، این معایب شامل موارد زیر می باشند:

  • کیفیت تماس: کیفیت تماس هایی که با تلفن های تحت شبکه برقرار می شوند ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد که برخی از آنها شامل سرعت اینترنت و پهنای باند شما، کیفیت اینترنت فرد مورد نظر شما یا نوع سخت افزار ها و دستگاه های شما می باشند.
  • استفاده از جریان برق: تلفن های تحت شبکه با برق کار می کنند و به الکتریسیته نیاز دارند. بر خلاف تلفن های PSTN که با خطوط تلفنی کار می کنند، و حتی در صورتی قطعی کامل برق، شما امکان برقراری تماس را دارید، برای استفاده از تلفن های VoIP، نه تنها جریان برق باید برقرار باشد، بلکه روتر شما و هرگونه وسیله ای که به تلفن و اتصالات شما مربوط است، باید به اینترنت متصل باشد.
  • تماس های اورژانسی: برخی از تلفن های تحت شبکه، با موقعیت های جغرافیایی مختلف سازگار نمی باشند و در اکثر مواقع، مصرف کنندگان این خدمات، امکان برقراری تماس های اورژانسی نظیر آمبولانس یا آتشنشانی را نخواهند داشت.

نوشته های مرتبط