تجهیزات شبکه

سیستم تلفنی VOIP

سیستم- تلفنی- voip-ای-تی- شبکه

تیتر هایی که در این صفحه میخوانیم :

قیمت سیستم تلفنی VOIP

راه اندازی سیستم VOIP

مزایای VOIP

سیستم تلفنی VOIP یکی از بهترین مزایای توسعه تکنولوژی و دسترسی به اینترنت در نقاط مختلف دنیا می باشد که امکان انتقال صوت در این بستر فراهم نموده است. در واقع این سیستم تلفنی زیرمجموعه ای از تلفن های تحت قیمت کابل شبکه می باشند که صوت و صدا را بدون نیاز به تلفن های سخت افزاری از طریق شبکه IP انتقال می دهند. آی تی شبکه؛ ارائه دهنده تجهیزات شبکه در ادامه به معرفی کامل VOIP پرداخت و مواردی از قبیل قیمت و نحوه کار و راه اندازی را بررسی خواهد نمود.

سیستم تلفن VOIP چیست؟

به فرایند تبدیل صوت که سیگنال های آنالوگ می باشند، به سیگنال دیجیتال و انتقال آنها بر روی شبکه اینترنت اصطلاحا سیستم تلفن VOIP گفته میشود. این اصطلاح مخفف VOICE OVER IP بوده و با نصب نرم افزاری های مختلف و بدون نیاز به سیستم تلفنی سخت افزاری و کاملا رایگان امکان انتقال صوت را فراهم می سازد. به منظور تبدیل صوت آنالوگ به دیجیتال و انتقال آنها پروتکل های متعددی پیاده سازی شده و برای راه اندازی آن علاوه بر نرم افزارهای مخصوص از قبیل Elastix به اینترنت نیز نیاز می باشد.

ویپ VOIP چیست و چگونه کار می کند؟

یکی از مهم ترین گام ها برای انتقال اطلاعات در بستر شبکه های اینترنتی، تبدیل آنها به سیگنال های دیجیتال می باشد. همان طور که اشاره شد، VOIP نوعی سیستم تلفنی می باشد که صوت و صدای آنالوگ را به اطلاعات دیجیتال تبدیل نموده و در نهایت در بستر اینترنت فرایند انتقال صورت میگیرد. به منظور پیاده سازی این گام ها لازم است چند مرحله مهم انجام شود که عبارتند از:

  • تبدیل اطلاعات آنالوگ به دیجیتال
  • کدگذاری اطلاعات
  • فشرده سازی
  • بسته بندی اطلاعات
  • انتقال در سطح شبکه

پس از ارسال اطلاعات از سمت فرستنده، اطلاعات دیجیتال در سمت گیرنده نیز چند گام را طی می کنند که عبارتند از:

  • دریافت اطلاعات از شبکه
  • خارج شدن از حالت فشرده
  • رمزگشایی اطلاعات دیجیتال
  • تبدیل سیگنال دیجیتال به آنالوگ

لازم به ذکر است که در سیستم های تلفنی VOIP طی شدن این گام ها در بستر پروتکل های مختلفی از قبیل پروتکل SIP قابل انجام می باشد.

 
سیستم- تلفنی- voip-ای-تی- شبکه

مزایای VOIP

در سالهای اخیر با توسعه اینترنت و دسترسی آسان به آن، دنیا با تغییر و تحول زیادی مواجه شده است و روی کار آمدن شیوه های مختلف برقراری ارتباطات صوتی و تصویری را شاهد هستیم. استفاده از سیستم های تلفنی VOIP مزایای متعددی را به همراه داشته و به همین دلیل است که تا این اندازه توسعه پیدا کرده اند. از مهم ترین این مزایا می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • تماس رایگان با VOIP: همان طور که اشاره شد، برای راه اندازی این سیستم های تلفنی به گوشی تلفن نیاز نبوده و تنها با نصب نرم افزارهای مخصوص و اتصال به اینترنت می توان از آن استفاده نمود.
  • راه اندازی آسان VOIP بدون کابل کشی: برخلاف تلفن های ارائه شده بر روی خطوط تلفن مخابراتی، VOIP به کابل کشی نیاز نداشته و به همین دلیل راه اندازی آن سریع و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد.
  • توسعه آسان: با توجه به اینکه کابل کشی در این نوع از تلفن ها مورد نیاز نمی باشد، به همین دلیل توسعه این شبه ها و افزایش تعداد کاربران در آنها بسیار آسان می باشد.
  • تنوع بالا در قابلیت های سیستم های تلفنی VOIP: یکی از مهم ترین مزیت های این نوع از تلفن های اینترنتی، قابلیت های متعدد آنها می باشد. از مهم ترین این قابلیت ها می توان به اختصاص دادن آهنگ انتظار، برقراری کنفرانس های صوتی و تصویری، راه اندازی فکس، ضبط مکالمات، ارائه گزارشات با جزئیات دقیق و قابلیت تشکیل صف انتظار اشاره نمود.

قیمت سیستم تلفنی VOIP

در حالت کلی و با توجه به شرایط نصب و راه اندازی تلفن های VOIP، شیوه های مختلفی برای آنها وجود دارد که می توان آنها را به دو گروه نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم بندی نمود. در راه اندازی نرم افزاری این سیستم های تلفنی به تجهیزات خاصی نیاز نبوده و با نصب نرم افزار و برقراری اینترنت در محیط مورد نظر می توان این سیستم را راه اندازی نمود. در گروه دیگر می توان از تلفن های SIP برای این منظور استفاده نمود. برندهای مختلفی تلفن های VOIP را در مدل های متنوع ارائه داده اند که از نظر قابلیت ها با هم تفاوت دارند.

قیمت سیستم تلفنی VOIP تا حد زیادی به برند تولید کننده آنها بستگی داشته و هر چه قابلیت های آنها جدیدتر و کاربردی تر باشد، به همان نسبت نیز گران تر خواهند بود. همچنین لازم به ذکر است که سیستم های تلفنی VOIP وارداتی بوده و به همین دلیل نوسانات نرخ ارز می تواند تاثیر بسیار زیادی بر قیمت نهایی آنها داشته باشد. علاوه براین، لازم است در نهایت قیمت تجهیزات سخت افزاری مختلف از قبیل روتر را نیز در محاسبه هزینه های راه اندازی VOIP در نظر بگیرید.

سیستم- تلفنی- voip-ای-تی- شبکه
سیستم- تلفنی- voip-ای-تی- شبکه

راه اندازی سیستم VOIP

راه اندازی سیستم VOIP یکی از عملیات کاملا تخصصی بوده و توسط افراد حرفه ای در زمینه تجهیزات پسیو شبکه لازم است اجرا شود. برای راه اندازی این سیستم های تلفنی در ابتدا لازم است خطوط آنالوگ تلفن های سنتی یا PSTN به دیجیتال تبدیل شوند. بری این منظور لازم است مخابرات قادامات لازم را انجام داده و سپس شرکت های ارائه دهنده خدمات VOIP گیت وی دریافت نمایید. پس از انجام اقدامات سخت افزاری لازم است نرم افزارهای مختلف از قبیل Asterisk نصب شده و تنظیمات مربوطه انجام شود. نحوه تنظیم کردن این نرم افزارها پیچیده بوده و جزئیات زیادی دارد.

فروش تجهیزات سیستم های تلفنی VOIP

استفاده از تجهیزات بی کیفیت و نامناسب برای راه اندازی VOIP می تواند منجر به قطع و وصل پی در پی صوت و تصویر شده و کارایی خوبی را به همراه نخواهند داشت. آی تی شبکه یکی از بزرگترین مراکز در زمینه فروش سیستم تلفنی VOIP بوده و متناسب با شرایط مورد نظر، مشاوره توسط کارشناسان این مجموعه ارائه میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت هر یک از تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی این شبکه ها از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه می توانید با گروه آی تی شبکه تماس بگیرید.

سیستم- تلفنی- voip-ای-تی- شبکه

سوالات متداول سیستم تلفنی voip

سیستم تلفنی VOIP یکی از بهترین مزایای توسعه تکنولوژی و دسترسی به اینترنت در نقاط مختلف دنیا می باشد که امکان انتقال صوت در این بستر فراهم نموده است
یکی از مهم ترین گام ها برای انتقال اطلاعات در بستر شبکه های اینترنتی، تبدیل آنها به سیگنال های دیجیتال می باشد. همان طور که اشاره شد، VOIP نوعی سیستم تلفنی می باشد که صوت و صدای آنالوگ را به اطلاعات دیجیتال تبدیل نموده و در نهایت در بستر اینترنت فرایند انتقال صورت میگیرد
راه اندازی سیستم VOIP یکی از عملیات کاملا تخصصی بوده و توسط افراد حرفه ای در زمینه شبکه لازم است اجرا شود. برای راه اندازی این سیستم های تلفنی در ابتدا لازم است خطوط آنالوگ تلفن های سنتی یا PSTN به دیجیتال تبدیل شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *