تجهیزات شبکه

انتخاب یک سرور مناسب برای کسب و کار های کوچک

سرور مناسب کسب و کار های کوچک

انتخاب یک سرور مناسب برای کسب و کار های کوچک

هنگامی که تصمیم به خریداری یک سرور برای کسب و کار خود می کنید، نشانه ی این است که کسب و کار کوچک شما در حال پیشرفت می باشد و این نشانه ی بسیار خوبی است. آنچه باید به آن توجه کنید این است که نگذارید این انتخاب سرعت پیشرفت شما را کاهش دهد، بنا بر این سروری انتخاب کنید که نیاز های شما را بر آورده می کند و به شما فضای کافی برای برای رشد را ارائه می دهد.

در مقاله ای که اکنون مطالعه می کنید، ما قصد داریم تا نکاتی را درباره انتخاب یک سرور مناسب برای کسب و کار کوچک شما را در اختیارتان قرار دهیم تا به شما کمک کنیم انتخابی بهتر و مناسب تر در هنگام خرید خود داشته باشید.

کاری که یک سرور برای شما انجام می دهد

سرور ها تجهیزات بسیار کارآمدی هستند و کار های زیادی انجام می دهند. سرور ها معمولا راهی برای ذخیره و اشتراک دیتا، پرینت کردن، فرستادن ایمیل و به اشتراک گذاری دیتابیس (database) های مختلف برای پشتیبانی از کسب و کار شما را انجام خواهد داد. سرور در واقع راهی برای شما و کارکنان شما می باشد تا منابع مختلف را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و بر روی یک پروژه با یکدیگر همکاری داشته باشید.

سرور ها معمولا چندین برنامه را به صورت جداگانه بر روی خود اجرا می کنند، و هنگامی که سرور شما برای کسب و کارتان پیکربندی یا configure شود، کار زیادی به جز مراقبت و نظارت بر روی آن، و انجام کار هایی نظیر مراقبت کردن از آن و سرویس کردن آن برای شما باقی نمی ماند.

به طور کلی، انتخاب یک سرور مناسب نیاز مند این است که شما بر اساس کسب و کار خود، بدانید که سرور مناسب مورد نظر شما قرار است چه کاری را برای شما انجام دهد. به عنوان مثال، در صورتی که شما تنها برای ذخیره و بک آپ گرفتن از فایل های خود به یک سرور احتیاج دارید، نیاز های شما نسبت به کمپانی که باید به دیتابیس های زیادی دسترسی داشته باشد متفاوت خواهد بود.

همچنین، شما باید به میزان پایداری سرور خود نیز اهمیت دهید. برای مثال، اگر کسب و کار شما به صورتی است که شما ممکن است برای هر ساعتی که سرور شما قطع باشد پول زیادی را از دست بدهید، شاید بهتر باشد تا پول بیشتری هزینه کرده و سرور پایدار تری خریداری کنید.

انواع مختلف سرور ها

همانطور که پیش از این گفته شد، سرور ها کار های زیادی را انجام می دهند. بر اساس نوع کسب و کاری که شما آن را مدیریت می کنید، می توانید سرور های مختلفی انتخاب کنید. برای مثال ممکن است تنها نیاز به خریداری سروری کنید که تنها یک کار، مانند ذخیره سازی اطلاعات یا ایمیل فرستادن را انجام می دهد. در صورتی که قرار است کار های مختلفی برای کسب و کار شما انجام دهد، یک سرور مناسب و  قدرتمند تر که می تواند کار های مختلفی انجام دهد مورد نیاز خواهد بود.

مطالب مرتبط : بیوگرافی و معرفی برند یلینک (Yealink)

میزان مموری و فضای ذخیره سازی

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که پس از فهمیدن و تخمین میزان فضایی که مورد نیاز شما خواهد بود، بهتر است میزان فضای بیشتری خریداری کنید. داشتن فضای بیشتر باعث می شود تا مشکلاتی از قبیل عملکرد کند و حذف و کلنجار رفتن با فایل ها برای داشتن فضای کافی نداشته باشید.

پیشنهاد ما برای کسب و کار ها این است که از مموری های 4 یا 8 گیگابایت، و حداقل فضای 500 گیگابایت شروع کنند. همچنین می توانید از حافظه های جانبی نیز استفاده کرده و آنها را به سرور مناسب خود متصل کنید.

فضای ابری می توانید روی تصمیم شما اثرگذار باشد

بسیاری از کسب و کار های کوچک امروزه از فضای ابری یا (cloud storage) استفاده می کنند. درصورتی که کسب و کار یا بیزینس شما از این فضا های ابری استفاده می کند، در این صورت نیاز شما به سرور ها کاهش پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال، در صورتی که شما از CRM های ابری یا سیستم های های حسابداری استفاده می کنید، نیاز شما به سرور ها بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و شاید تنها نیاز شما به آنها صرفا جهت ذخیره فایل ها باشد.

نوشته های مرتبط