تجهیزات ویپ

برخی از معایب تلفن های تحت شبکه VOIP

معایب تلفن های تحت شبکه

معایب تلفن های تحت شبکه VoIP

تلفن تحت شبکه که همچنین با نام های VoIP یا Voice over IP شناخته می شود، اساسا تکنولوژی است که از اینترنت استفاده می کند تا تماس های صوتی و تصویری برقرار کند. این تماس ها یا بسیار ارزان هستند، یا اکثر مواقع به صورت رایگان برقرار می شوند. تلفن های تحت شبکه یا VoIP توانسته اند از ابتدای شروع کار خود، میلیون ها شخص و کسب و کار را در سر تا سر دنیا با مزایای زیاد و فوق العاده ای که دارند جذب خود کنند.

اگر پیش از این شروع به استفاده از این تلفن ها کرده اید، یا هنوز درحال تصمیم گیری برای تغییر تلفن خود به تلفن های تحت شبکه هستید، لازم است تا علاوه بر مزایای استفاده از تلفن های تحت شبکه، از معایب آن نیز آگاه باشید. در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه ی آن می باشید، ما قصد داریم تا به برخی از معایب اصلی که بیشتر تلفن های تحت شبکه آن را دارا می باشند بپردازیم. لازم به ذکر است که معایب هر تلفن تحت شبکه بستگی به کیفیت ساخت آن دارد و اینها برخی از مشکلات معمول و کلی در میان این تلفن های کارآمد می باشند و لزوما همه ی تلفن ها این معایب را دارا نیستند. این معایب شامل موارد زیر می باشند:

کیفیت صدای نسبتا پایین

به طور کلی، کیفیت خدمات (Quality of Service یا QoS) در تلفن های تحت شبکه، به میزان زیادی بستگی به شرکت ارائه دهنده تلفن تحت شبکه ی شما دارد و بر اساس تکنولوژی بکار رفته متغیر است. آنچه ما به آن کیفیت خدمات رسانی خوب می گوییم، در تلفن های تحت شبکه کمی سخت تر به دست می آید. منظور از کیفیت خوب، این است که شما بتوانید به طور واضح صدای طرف مقابل را بشنوید، تاخیری در رفت و آمد صدا وجود نداشته باشد، صدای شما اکو نداشته باشد و نویز ها و صدا های اضافه در تماس شما وجود نداشته باشد.

تلفن تحت شبکه به میزان زیادی به پهنای باند اینترنت بستگی دارد

نام دیگری که برای تلفن های تحت شبکه به کار می رود، تلفن اینترنتی می باشد. هنگامی که شما می گویید «اینترنت»، در واقع درباره ی پهنای باند، یا پهنای باند اتصال خود صحبت می کنید. ما به این دلیل از کلمه ی «پهنای باند» استفاده می کنیم که فرض می کنیم که اگر شما از یک تلفن تحت شبکه استفاده می کنید، یا قصد استفاده از آن را دارید، قطعا دارای یک پهنای باند اینترنتی هستید. اگر چه تلفن های تحت شبکه از اتصال های dial-up نیز استفاده می کنند، اما به سختی ممکن است بتوانند نیاز های شما را برطرف کنند چرا که سرعت آن بسیار پایین خواهد بود.

مطالب مرتبط : انتخاب یک سرور مناسب برای کسب و کار های کوچک

تلفن تحت شبکه به برق نیاز دارد

برای استفاده از تلفن تحت شبکه، شما باید مودم خود، روتر، ATA یا واسط تلفنی آنالوگ و دیگر دستگاه های مورد نیاز را به جریان برق متصل کنید. بر خلاف تلفن های PSTN، در صورتی که جریان برق محلی که شما در آن قرار دارید با اختلال رو به رو شود، شما قادر به استفاده از تلفن تحت شبکه ی خود نخواهید بود، و استفاده از یک UPS نیز بیش ازچند دقیقه کمکی نخواهد کرد.

قطعی تماس در صورت قطعی اینترنت

از آنجایی که تلفن ها تحت شبکه یا VoIP وابستگی زیادی به پهنای باند اینترنت شما دارند، بنا بر این در صورتی که اینترنت شما با موجه شود، یا سرعت آن کاهش پیدا کند، تلفن شما نیز قطع شده و کیفیت آن با کاهش سرعت اینترنت کاهش پیدا می کند. اساس یک فرمول کلی و ساده برای تلفن های تحت شبکه وجود دارد: در صورتی که از تلفن های تحت شبکه استفاده می کنید، اگر اینترنتی وجود نداشته باشد، تلفنی هم وجود نخواهد داشت.

نوشته های مرتبط