تجهیزات ویپ

تاریخچه و معرفی برند نیوراک

کمپانی نیوراک تکنولوژی (به انگلیسی New Rock Technologies) یکی از معتبر ترین کمپانی ها در زمینه ی طراحی، ساخت، توسعه، و فروش فناوری های صدا بر روی پروتکل آی پی (به انگلیسی Voice-over-IP) یا VOIP بر اساس محصولات و اپلیکیشن های تلفنی و شبکه برای شرکت های کوچک تا متوسط، شرکت های حمل و نقل و شرکت های ارائه دهنده ی خدمات تلفن های اینترنتی می باشد.

شرکت نیوراک، به عنوان یک شرکت تامین کننده ی دستگاه های بر اساس SIP، متعهد می باشد تا محصولاتی در زمینه ی ارتباط، با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ها را به شما ارائه دهد.

پیش از این، یکی دیگر از کمپانی های معروف و معتبر در زمینه ی تجهیزات و خدمات ویپ، یعنی برند یلینک را به شما معرفی کردیم. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات جامعی درباره برند نیوراک که یکی دیگر از معتبر ترین برند ها در این زمینه است بپردازیم.

تاریخچه ی این کمپانی

کمپانی نیوراک درسال 2002 و توسط افرادی به نام بینگ یانگ (Bing Yang) و هوا لین (Hua Lin) تاسیس شد. پیش از تاسیس این کمپانی، بینگ یانگ به عنوان مدیر عامل، و هوا لین به عنوان معاون بخش تکنولوژی در شرکت Convergent Networks مشغول به کار بودند. پس از گذشت مدتی، با توجه به ضرورت تکنولوژی SIP و پتانسیل بالای آن برای پیشرفت، و همچنین کاهش هزینه های تلفنی در کشورهای درحال توسعه، این دو تصمیم گرفتند تا Convergent Networks را ترک کرده و اقدام به تاسیس شرکت نیو راک تکنولوژی در ایالات متحده آمریکا، در ایالت دلاویر نمایند.

پس از تاسیس شرکت نیوراک، آنها تصمیم گرفتند تا با برخی از متخصصان کهنه کاری که در زمینه ی مهندسی نرم افزار و سخت افزار مخابراتی فعالیت داشته اند همکاری کنند. اولین محصول این شرکت که MX100-AG نام داشت و از 48 پورت پشتیبانی می کرد، تنها در نه ماه توسط این کمپانی به بازار ارائه شد.

انتقال به چین

پس از موفقیت های به دست آمده در بازار مخابراتی، و با توجه به هزینه ی کم تولید در کشور چین، در سال 2003، این کمپانی تصمیم گرفت تا دفتر اصلی خود را به شانگهای واقع در چین منتقل کرده و نام آن را Shanghai New Rock Technologies بگذارد. با استفاده از 6 نیروی اصلی از ایالات متحده، و چند نیروی محلی، نیو راک شروع به توسعه ی محصولات، فروش و فعالیت در یک دفتر با مساحت 260 فوت مربع (برابر با 25 متر مربع) و در نزدیکی مرکز شانگهای کرد.

هنگامی که MX100-AG به طور رسمی در اواخر سال 2003 به بازار عرضه شد، یکی از اولین دستگاه های VOIP بر پایه SIP در چین به حساب می آمد. اولین فروش قابل توجه این کمپانی، فروش هفت MX100-AG به یک بانک محلی واقع در 600 کیلومتری شهر شانگهای بود.

در سال 2004، شرکت Capital Partners که یک شرکت سرمایه گذاری در چین بود، مبلغی معادل 1 میلیون و 500 هزار دلار در این کمپانی سرمایه گذاری کرد و به اولین سرمایه گذار خارجی این کمپانی تبدیل شد.

به دلیل قوانین نا مساعد و زیرساخت های ضعیف IP و شبکه در اوایل دهه 2000، سرعت پیشرفت بازار VOIP با کندی مواجه شد و فروش این کمپانی، دوره ای به شدت سخت را در سال های 2003 تا 2008 را تجربه کرد.

در سال 2007، بینگ یانگ به دلایلی شرکت نیوراک را ترک کرد و به شرکت Cisco ملحق شد و پس از آن هوا لین به عنوان مدیر عامل این شرکت شروع به کار کرد.

تبدیل شدن به فروشندگان اصلی VoIP در چین

در اواخر دهه 2000، این کمپانی توانست سود زیادی به دلیل پیشرفت در مارکت VoIP در چین به دست آورد. به دلیل اعتباری که این کمپانی به دلیل فروش محصولات با کیفیت و کم هزینه به دست آورده بود، محصولات درگاه VoIP این کمپانی به عنوان محصولات برتر در این کشور شناخته شد.

از سال 2008، این کمپانی تصمیم گرفت تا خط تولید محصولات خود را به IP-PBX و سرور های ارتباطی همگام با روتر های WiFi، 3G، 4G، سرور های SIP و درگاه های FXS و FXO ارتقا دهد.

از سال 2015، کمپانی نیوراک تواسنته بیش از 400 هزار دستگاه VoIP تولید کرده و آن را در سر تا سر دنیا به فروش برساند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *