تجهیزات ویپ

تنظیمات سیپ ترانک مخابرات

تنظیمات سیپ ترانک مخابرات

تنظیمات سیپ ترانک مخابرات :

تجهیزات و تنظیمات مورد نیاز برای دریافت سیپ ترانک مخابرات روی مرکز تلفن ویپ :

به صورت کلی، سیپ ترانک یک پل ارتباطی بین سرویس دهنده یا سرویس گیرنده های مبتنی بر پروتکل سیپ است. به طور مثال: اگر شما از مخابرات یا هر شرکت دیگر یک خط از نوع SIP دریافت کنید، در واقع بین سرور داخلی خود و سرور مخابرات ارتباط برقرار کرده و خط مورد نظر خود را دریافت کرده اید. به این نوع خط و ارتباط سیپ ترانک یا ترانک سیپ گویند.( برای مطالعه بیشتر درباره تلفن های voip )

معمولا خطوط سیپ ترانک از طریق زوج سیم یا فیبر نوری (FTTH) به مشترک تحویل داده می شوند. ارتباط مشترک تا مخابرات از طریق یک مودم که عموما در حالت Bridge و در لایه دوم OSI کار می کند، برقرار می گردد.(برای مطالعه بیشتر درباره تلفن های تحت شبکه)

مقاله پیشنهادی :   ده مزیت استفاده از خطوط سیپ ترانک

تجهیزات مورد نیاز جهت نصب و راه اندازی سیپ ترانک مخابرات:

در صورتی که از مرکز تلفن تحت شبکه مبتنی بر استریسک استفاده می کنید برای ارتباط سیپ ترانک مخابرات روی سرور خود به یک مودم g.shdsl.biz و سیستم تلفن voip تحت شبکه نیاز دارید. معمولا خطوط سیپ ترانکی که مخابرات ارائه می کند روی بستر زوج سیم به مشتریان تحویل داده می شود. در واقع دیتا در مخابرات به سیگنال آنالوگ تبدیل می شود و از طریق یک زوج سیم منتقل و سپس در سایت مشترک از طریق یک مودم دیگر به دیتا تبدیل می شود.

مراحل نصب و راه اندازی و تنظیمات سیپ ترانک مخابرات :

    1. در ابتدا زوج سیم مورد نظر را از طریق یک کانکتور RJ11 به مودم shdsl.biz وصل کنید. چراغ ال ای دی DSL باید ثابت بماند. اگر خاموش یا چشمک زن بود به این معناست که ارتباط پسیو با مخابرات به خوبی برقرار نشده است. برای رفع این مشکل می بایست با پشتیبانی مرکز مخابرات خود تماس بگیرید.
    1. جهت تنظیمات IP می بایست اطلاعات مربوط به SBC و WAN را از مخابرات دریافت و در تنظیمات شبکه سرور خود به کار گیرید. پس از تهیه سرویس سیپ ترانک مخابرات، سه آی پی به شما داده خواهد شد. یک آی پی برای سرور شما، یکی برای گیت وی و دیگری برای SBC خواهد بود
    2. برای نصب و راه اندازی سیپ ترانک مخابرات نیاز به 2 کارت شبکه فیزیکی یا مجازی بر روی سرور تلفنی دارید.
    3. پس از مشخص شدن آی پی ها و پیکربندی کارت شبکه سرور، نوبت به برقراری ارتباط ترانک با SBC مخابرات می شود. در صورتی که ترانک به درستی برقرار گردد، وضعیت ترانک Idle خواهد شد.
    4. در آخر می بایست تنظیمات مربوط به روتینگ های ورودی و خروجی در سرور الستیکس انجام شود. این آخرین مرحله نصب و راه اندازی سیپ ترانک مخابرات خواهد بود و اگر تمامی مراحل به درستی انجام شده باشد در نهایت شما قادر به استفاده از خطوط و برقراری تماس خواهید شد.

توصیه می شود مطالعه بفرمائید : مزایای ویپ و امکانات ویپ

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *