دوربین شبکه POE

دوربین شبکه POE

دوربین شبکه POE :

واژه POE مخفف اصطلاح Power on Ethernet (تغذیه از شبکه) است. دوربین شبکه POE دوربین هایی هستند که می توانند از طریق کابل شبکه تغذیه شوند. در صورت تغذیه دوربین از شبکه دیگر نیازی به آداپتور و کابل برق برای دوربین نخواهد بود.

استفاده از دروبین های POE دارای مزایا و معایب خاص خود است که در پایین به برخی از آنها اشاره می شود:

مزیت ها:

بزرگترین مزیت دوربین های POE حذف  کابل کشی برق و آداپتور دوربین است. با حذف این موارد از طرفی هزینه های نصب دوربین کاهش خواهد یافت و از طرفی کار نصب با سادگی بسیار بیشتری همراه خواهد بود.

عدم نیاز به استفاده از کابل برق می تواند به شدت زمان نصب و پیچیدگی های نصب دوربین ها را کاهش دهد.

از طرف دیگر شما با استفاده از سوئیچ های POE برای تغذیه دوربین به طور ناخودآگاه یک سیستم تغذیه یکپارچه ایجاد کرده اید. در صورتی که بخواهید دوربین ها را با UPS تغذیه کنید تنها کافیست تغذیه سوئیچ ها را UPS خود متصل کنید.

معایب:

بزرگترین عیب استفاده از این دوربین ها اجبار به استفاده از سوئیچ های POE است. باید برانید برای تغذیه دوربین حتما باید تمامی سوئیچ های متصل به دوربین ها نیز POE باشند.

توجه داشته باشید که سوئیچ ها POE بسیار پر هزینه تر از سوئیچ ها عادی شبکه هستند و این موضوع تا حد زیادی کاهش هزینه ها مربوط به حذف کابل برق را تحت الشعاع قرار می دهد.

از طرف دیگر در صورت قطع دوربین از سوئیچ دوربین هب طور کامل خاموش خواهد شد و حتا اگر به حافظه SD نیز مجهز باشد دیگر توانایی ضبط تصاویر را نخواهد داشت.

تغذیه دوربین از طریق شبکه معمولا زمانی توجیه فنی و مالی پیدا می کند که فواصل دوربین ها تا هر سوئیچ به نسبت بالا باشد. در غیر این صورت به دلیل استفاده از سوئیچ های گران قیمت توجیح اقتصادی استفاده از انها از بین خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *