راهنمای خرید گوشی Voip مناسب

مشخصات و قیمت آی پی فون سیسکو سری 8800

راهنمای خرید گوشی Voip مناسب :

خرید تلفن آی پی ( VOIP ) مناسب با عنایت به تنوع کالا در بازار همواره یکی از دغدغه های اصلی خریداران می باشد . در این مقاله سعی گردیده به زبان ساده با طرح سوالاتی که یک خریدار در هنگام خرید یک دستگاه تلفن آی پی باید پاسخ دهد تا به نتیجه مطلوب برسد ، به خریداران کمک نماید :

گام اول: از چه سیستم تلفنی، و یا فراهم کننده سرویس VoIP استفاده می کنید ؟

اولین مرحله در انتخاب یک تلفن آی پی بررسی این است که  سرور تلفنی شما با کدام تلفن های آی پی سازگارند. چرا که ممکن است  برخی برندها  فقط برای سیستم های تلفنی خاصی سازگار باشند.(مانند تلفن های سیسکو و آوایا که تنها با سیستم تلفنی مختص خود سازگارند)

گام دوم:چه افرادی از این تلفن ها (IP Phone  ) استفاده می کنند؟

با توجه به اینکه چه شخصی قرار است از این تلفن استفاده کند و چه امکاناتی نیاز دارد باید تلفن مطلوب را انتخاب کنید . برای مثال ممکن است شخصی نیاز به تلفنی با انواع و اقسام زنگها نیاز داشته باشد، در حالی که یک منشی نیاز به تلفنی داشته باشد که تعداد تماس های همزمان زیادی را پشتیبانی کند.و یا درصورتی که نیاز به برقراری ارتباطات تصویری دارید می توانید از تلفن های آی پی تصویری استفاده کنید.

گام سوم:  به چه  امکاناتی  از تلفن آی پی  نیاز دارید؟

اکثر افراد نیاز به یک سری امکانات معمولی مانند Call waiting,Call Transfer,Call Parking,Conference دارند. برخی امکانات مانند Speaker phone ،صفحه نمایش بزرگ و یا ماژول های توسعه ( ماژولی که در کنار تلفن ها نصب می شوند تا تعداد داخلی های بیشتری را بتوان تعریف کرد) نیز در برخی تلفن های آی پی می توان یافت.

گام چهارم: انتظار دارید چه تعداد تماس ورودی را بتوانید به صورت همزمان دریافت کنید؟

این مورد بسیار مهمی است.چرا که پاسخ به این سوال تعداد خطوطی که  تلفنتان باید پشتیبانی کند را تعیین می کند.

گام پنجم: هر چند وقت یک بار از تلفنتان استفاده می کند؟

اگر قرار است هر روز و تعداد ساعات زیادی از تلفن استفاده کنید بهتر است از  تلفنی با  کیفیت بسیار بالا استفاده کنید.

گام ششم: آیا نیاز به تلفنی با پشتیبانی PoE دارید یا خیر؟

در صورتی که می خواهید از قابلیت PoE استفاده کنید باید تلفنی تهیه کنید که از PoE پشتیبانی کند. در غیر این صورت می توانید برق تلفنتان را با استفاده از آداپتور AC فراهم کنید.

گام هفتم: IP PBX شما از چه کدک های صوتی پشتیبانی می کند؟

اکثر تلفن های آی پی از پروتکل SIP برای سیگنالینگ و از کدک های G.711,G.729… برای ارسال صوت استفاده می کنند. گاهی اوقات ممکن است که سیستم تلفنی شما فقط از پروتکل H.323 و یا SCCP و یا فقط کدک GSM را پشتیبانی کند. بنابرای نیاز دارید که تلفن آی پی مطلوب سیستم تلفنی خود را به درستی انتخاب کنید.

گام هشتم : آیا نیاز به تلفنی با قابلیت routing دارید؟

در بسیاری از سازمان ها و ادارات برای هر کارمند تنها یک پورت شبکه در اختیار قرار می گیرد. در صورتی که این محدودیت در سازمان شما نیز وجود دارد ، بهتر است از تلفن هایی که دارای دو پورت RJ45 هستند استفاده کنید ، تا بتوانید یک پورت از تلفن را به PC نیز متصل کنید.

گام نهم: بودجه شما چقدر است؟

رنج قیمت تلفن های IP بسیار گسترده است. پس با توجه به بودجه ای که دارید می توانید بهترین انتخاب را با توجه به نیازهایتان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *