تجهیزات شبکه

آنچه باید درباره تجهیزات PoE+ بدانید

تجهیزات PoE+

تولید کنندگان لوازم و تجهیزات شبکه ای اخیرا درحال ساخت و وارد کردن تجهیزات PoE+ به بازار ها می باشند تا بتوانند تقاضای رو به افزایش اکسس پوینت (access point) های 802.11ac و همچنین دستگاه های IoT ( IoT به معنای Internet of Things یا اینترنت اشیاء) به توان و نیروی الکتریکی بیشتر را فراهم کنند.

در این مقاله ما قصد داریم تا نگاهی به آخرین دستگاه های اترنت و همچنین تجهیزات شبکه ای که شرکت ها و کمپانی ها اخیرا برای اتوماسیون سازی محیط کاری خود، و به وسیله شبکه های IP از آنها استفاده می کنند انداخته و آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

در صورتی که شما نیز اخیرا تصمیم به استفاده از دستگاه ها و شبکه ی IP در محیط کاری و مدیریتی خود را گرفته اید، ممکن است لازم باشد تا دانش خود درباره تجهیزات PoE+ افزایش دهید و درباره آنها اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

PoE+ چیست؟

همانطور که می توان از نام این تکنولوژی فهمید، PoE+ اساسا نوع به روز شده و بهبود یافته ی تکنولوژی PoE می باشد. PoE تکنولوژی ای است که به کابل های شبکه و کابل های اترنت این امکان را می دهد تا جریان الکتریکی را به دستگاه هایی که به آنها متصل هستند منتقل کنند.

تکنولوژی PoE عملا به این هدف طراحی و ساخته شده می شود که بتواند راحتی کار در هنگام طراحی شبکه را افزایش دهد. اما کاربرد استفاده از این تکنولوژی همیشه به این گستردگی نبوده است. تا چندی پیش، سوئیچ های PoE تنها برای تلفن های VoIP کم مصرف و اکسس پوینت ها مورد استفاده قرار می گرفتند.

امروزه شرکت ها و کمپانی ها از سیستم های دوربین مدار بسته و محافظتی، دستگاه هایی برای کنفرانس های ویدئویی، و سیستم های دسترسی پیچیده ای برای شبکه های اداری و کاری خود استفاده می کنند. افزایش این دستگاه ها و لوازم کامپیوتری اساسا به معنای افزایش نیاز به نیرو و برق می باشد.

به منظور برطرف کردن این نیاز ها، شرکت ها شروع به تولید دستگاه ها و تجهیزات استاندارد PoE+ کرده اند. این دستگاه ها می توانند برقی معادل 30 وات را به دستگاه ها برسانند، درحالی که تکنولوژی های قدیمی PoE حداکثر می توانند تا توان 15.4 وات به دستگاه ها برق رسانی کنند.

مزایای استفاده از تجهیزات شبکه ای PoE+

مواردی که به آنها اشاره کردیم تنها مزایایی نیستند که این نسل از تکنولوژی های جدید می توانند در اختیار کسب و کار های کوچک و بزرگ قرار بدهند. در ادامه قصد داریم تا به برخی دیگر از مزایای این تکنولوژی جدید اشاره کنیم. این مزایا شامل موارد زیر می باشند:

برق رسانی بهتر به دستگاه های IP بیشتر و جدید تر

همانطور که اشاره شد، واضح ترین و آشکار ترین مزیتی که تجهیزات PoE+ می توانند به ما و شبکه ی ما ارائه کنند، برطرف کردن نیاز افزایش یافته ی کسب و کار ما و تجهیزات شبکه ای به برق و نیروی الکتریکی است.

امروزه کمپانی ها و کسب و کار هایی که از تکنولوژی هوشمند اینترنت اشیاء (IoT) استفاده می کنند، تمرکز خود را به ساده سازی کار ها و عملیات های مختلف در فضای فیزیکی کار خود اختصاص داده اند. این کمپانی ها درحال افزایش تعداد دستگاه های متصل به شبکه ی IP هستند، و افزایش این دستگاه ها به معنای نیاز بیشتر به برق در مقایسه با نسل قبلی این تجهیزات می باشد.

راحتی کار در معماری شبکه

همانطور که اشاره کردیم، تکنولوژی PoE توانست در زمان خود تا حد زیادی کار متخصصان آی تی را در معماری شبکه آسان تر کند. حال تکنولوژی PoE+ نیز قصد دارد تا این ارزش را حفظ کرده و حتی آن را گسترش دهد.

آیا قصد دارید تا در گوشه های محیط کار خود دوربین های امنیتی نصب کنید؟ مشکلی نیست؛ سوئیچ های PoE+ می توانند قدرت و نیرویی حتی بیشتر از نیاز شما، و همچنین فضای کافی را برای نصب این دوربین ها را در اختیار شما قرار دهند، تا شما بتوانید این دورین ها و هر دستگاه دیگری را در هر زمان و در هر مکانی که لازم می دانید نصب کنید.

پشتیبانی در هنگام قطعی برق

هنگام قطعی برق و یا زمانی که سیستم ها با مشکل مواجه می شوند، در صورتی که یک سیستم برقی پشتیبان داشته باشید، تجهیزات POE+ و PoE می توانند به اتصال شما به اینترنت و آنلاین نگه داشتن شما کمک کنند.

علاوه بر آن، در موارد امنیتی و نادری که ممکن است شخصی از عمد جریان برق را قطع کند، دوربین های امنیتی PoE+ می توانند به کار خود ادامه داده و همه چیز را هنگامی که برق قطع شده است ضبط کنند.

یکی دیگر از قابلیت های مهم و مورد اطمینان تجهیزات PoE+ در امور کنترل است. به طور کلی، یک منبع برق قابل اطمینان و با کیفیت بهتر از چندین منبع برق بی کیفیت و آسیب پذیر است.

در صورت استفاده از تکنولوژی PoE+، دستگاه های IP متصل به اینترنت می توانند برق مورد نیاز خود را از یک منبع تهیه کنند. این امر به شما این امکان را می دهد تا بتوانید کنترلی همه جانبه بر روی جریان برق داشته باشید و همچنین جریان برق را از طریق تکنولوژی هوشمند PoE+ مدیریت کنید.

صرفه جویی در هزینه ی کابل های شبکه

یکی دیگر از مزایای استفاده از تجهیزات PoE+، در امر کابل کشی دستگاه ها و تجهیزات شبکه ای می باشد. نصب و استفاده از PoE هزینه ی کمتری خواهد داشت، چرا که این تکنولوژی در مقایسه با تکنولوژی های قدیمی تر نیاز کمتری به انواع کابل های شبکه خواهد داشت، و به همین دلیل شما نیازی به پرداخت پول به متخصصان برای نصب پریز های برقی و نصب تجهیزات و کابل کشی نخواهید داشت.

علاوه بر آن،  از آنجایی که سوئیچ های PoE و PoE+ دارای ماندگاری و کارکرد بالایی هستند، مصرف کنندگان در هنگام استفاده از آنها کمتر دچار مشکل می شوند و نیاز آنها به تعمیر و سرویس آنها کمتر خواهد بود.

خریدن و استفاده از سوئیچ های PoE+ و همچنین خریدن دوربین های امنیتی سازگار با آنها، اگر چه در ابتدا ممکن است که هزینه ی بیشتری داشته باشد، اما مزایای استفاده از آنها و همچنین ماندگاری و دوام این تجهیزات می تواند اهمیت این افزایش هزینه را کاهش دهد.

چرا باید تجهیزات خود را به PoE+ عوض کنیم؟

برای پاسخ به این سوال می توان گفت به این فکر کنید که در سه تا پنج سال آینده چه انتظاری از شبکه ی خود خواهید داشت. استفاده از تجهیزات PoE+ می تواند تا حد زیادی آینده ی تجهیزات شبکه، و همچنین خود شبکه ی کمپانی و کسب و کار شما را تضمین کند، و به شما این اطمینان را بدهد که تا چندین سال آینده شبکه ی شما قدیمی نمی شود.

در صورتی که شما قصد داشته باشید تا در آینده از اتوماسیون های بر پایه شبکه ی IP در محیط کمپانی و کسب و کار خود استفاده کنید، به افزایش هزینه و برآورده کردن نیاز های برقی و الکتریکی، انعطاف پذیری و همچنین راحتی طراحی و معماری آن نیاز خواهید داشت که در این صورت تجهیزات PoE+ می توانند برای شما کارساز باشند.

علاوه بر آن، نسل فعلی و نسل آینده ی دستگاه ها، نظیر دستگاه های نظارتی HAVC، سیستم های کنفرانسی و دوربین های امنیتی، همه و همه به برق و نیروی بیشتری نیاز خواهند داشت که سوئیچ های PoE+ می تواند آن را به راحتی برای شما فراهم کند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *